Direktlänk till inlägg 16 juli 2013

The Story About Me- Kapitel 7

Av Jasmine Brown - 16 juli 2013 10:39

 

Kapitel 7.

 

 

 

När jag äntligen hade kommit hem gav jag Ozzy lite mat innan vi gick ut till parken.

Vi började gå ner till ''min och Ozzys'' strand där bara han och jag brukar vara, ingen var där så jag släppte honom så han fick springa av sig.


Jag låt ozzy springa lite vart som helst eftersom han lyssnar på mig när jag ropar på han.

Jag satte mig nere vid stranden så vattnet bara kunde snudda mina fötter en aning.

Då började jag tänka om allt, Harry,Niall,Sverige,Jobb,vänner..vänner...Jag har knappt någon vän här i London.

Då hörde jag någons skratt, jag vände mig om och såg Ozzy leka med någon random kille.

Jag ställde mig upp och sprang bort till Ozzy och den oskända personen.

 

-Omg sorry! he usually doesn't jump on people like that! sa jag och kopplade fast Ozzy igen.

 

-Haha, it's alright! sa han och skratta medans han klappade Ozzy lite.

 

-Well..yeah..sa jag pinsamt tyst.

 

-Well, my name is Kevin, and you are? sa han och sträckte fram handen.

 

-Jassmine, but everyone calls me Jassie. sa jag och log.

 

-Cool, well, you can call me kev, as everyone else does. sa han och börja gå lite mot stranden.

 

-Are you coming or what? sa han och skrattade.

 


Jag blev lite förvånad att jag skulle följa efter honom, jag menar..min tilllit till människor är..låååååg.

Men något sa åt mig att följa efter honom.

 

-So how many years are you?sa han och kollade ut mot vattnet.

 

-nineteen .. What about you? sa jag och släppte lös Ozzy igen.

 

-Haha, me too! so where are you from? You talk so Different. sa han och log.

 

-Wow, really? Different? haha, well .. I'm from Sweden. sa jag.

 

-Sweden? Awesome! not that I've heard a lot of Sweden but I guess it's cool there! sa han och satte sig ner vid vattnet.

 

-Pft, most of the time it's not fun at all in Sweden .. sa jag och satte mig bredvid honom.

 

-I don't believe you! sa han.

 

-BlahBlahBlah, skrattade jag bara.

 

-But you, Jassmine, I must go! sa han och ställde sig upp.

 

-It's been fun to talk to you! bye! sa han och vinkade.

 

-KEVIN! skrek jag efter ett tag.

 

-YEAH? skrek han tillbaka.

 

-YOUR NUMBER?

 

-HAHA, ANOTHER TIME! skratta han och sen var han borta.

 

-wtf just happened. sa jag tyst.

 


När jag och Ozzy gick hem satte vi oss och kolla på film, eller jag gjorde han somnade efter allt springande.

Jag kollade på någon skräckis och sedan ringde Louis.

 

-HELLO! skrek han.

 

-hey! sa jag.

 

-What's up?

 

-I watch some horror, and you? sa jag och gick till köket för att hämta något att dricka.

 

-Alone? came over! sa han glatt!

 

-Nah, I was with you last night! sa jag och skrattade.

 

-whatever, come on!! tjatade han.

 

-it's just you there? undrade jag medans jag hällde upp vatten.

 

-nope, everyone is home!Zayn sleeping though. sa han.

 

-But it's so late! sa jag fast klockan bara var runt nio.

 

-who cares, I'll pick you up. sa han.

 

-Uggghh, nooo. stönade jag.

 

-or we can all be in your house, you decide. sa han retsamt.

 

-fuck you.. sa jag och skrattade.

 

-pick me up then! skrek jag.

 

-SIR YES SIR. sa han och la på.

 

-ugh..neeej.. sa jag.

--------------------------------------------------------------------

 

Jag tog på mig några kortbyxor och någon tröja sen pussade jag på Ozzy och ursäktade mig för att jag lämnar han två gånger i rad.

Jag satte mig och väntade på honom och efter ett tag kom han.

Jag låste och sedan gick jag ner till bilen.

 

-hi! sa jag när jag hoppade in i bilen.

 

-Hey, so what movie should we watch today? frågade han.

 

-HORROR! sjöng jag i oprastil.

 

-OKEEEY. sjöng han tillbaka.

 


när vi var framme visste jag vart jag skulle gå. mot filmhörnan-


-Hi boys! sa jag.

 

-Hi Jassie! sa Niall

 

-Hello! sa Liam

 

-Hey, sa Harry lite tystare.

 

Jag satte mig bredvid Harry så han fattade att jag inte var sur på honom efter det där som hade hänt.

 

-You guys ready for horror? sa jag och skrattde åt Niall's ansiktsuttryck när jag sa Horror!

-You can not be serious right? sa Niall.

 

-oh, I am, sa jag och räckte ut tungan.

 

-im fucked. sa han och alla börja skratta.

 


Alla satte sig på olika ställen när Louis satte på filmen.

Niall satt bakom mig , Harry satt längst fram, alltså ungefär framför mig och Liam satt längst bort med Louis bredvid.

 

Denna är mycket läskigare än , Under the bed, så jag ska vara ärlig och säga att jag hoppade till lite då och då.

Niall hade gömt sig i en filt när det blev lite blodigt.

Jag kramade om honom bara för att jag såg hur rädd han var.

Harry Skrattade tyst åt Niall och jag knuffade till honom lite lätt bara för att försvara Niall lite sådär.

Alla slängde sig ner på golvet när Zayn kom in och såg ut som en Zombie.

 

-AHHHG! skrek Niall och kramade om mig.

 

-HAHAHA! skrattade jag så jag fick ont i magen.

 

-It's just Zayn , Niall! sa jag och skrattade.

 

-Wft, haha, sa zayn och la sig i soffan.

 

Nu när alla var här satt vi alla spännda och kolla på filmen nu satt dock zayn framför mig.

Vi hade det jätte mysigt tills jag somnade.

 

-Niall-

 

Jassie hade somnat på Zayns axel och jag ska erkänna..dom ser söta ut tillsammans.

Jag hoppade till igen av den läskiga filmen men nu var det bara att krama om sig själv när jassmine hade somnat.

 

-Niall, I have to go to the bathroom, you take her? viskade han.

 

-Yeah, sure. sa jag och tog emot henne när zayn lyfte bort henne till mig.

 


Jag satt med henne i mitt knä och gosade in mig i hennes hår.

Zayn kom tillbaka fast han la sig vid louis och liam som redan hade somnat, och efter ett tag somnade Zayn också.

Det var bara jag och Harry som var vakna nu.

Jag undrade om vi skulle stänga av och somna och han sa bara visst så efter ett tag slockna han med.

Jag satt i mörkret och kramade om Jassie sen la jag mig ute vid kanten och jassie fick ligga framför mig, jag ville inte att hon skulle trilla ut.

Jag somnade, men efter ett tag kände jag att Jassie satte sig upp.

 

-Jassie? sa jag tyst

 

-yeah..?

 

-is something wrong? frågade jag och smekte hennes kind.

 

 

-Jassie-

 


Jag vaknade av min vanliga mardröm, att min pappa vaknar till liv och sedan försöker han döda mig.

Niall märkte att jag vaknade så han strök min kind och undrade vad det var.

 

-nothing..just a nightmare..sa jag och la mig ner igen.


Han höll om mig och jag kunde inte låta bli att kyssa honom..Jag kunde verkligen inte motstå.

Jag la min ena hand bakom hans huvud och sedan kysste jag honom lätt på munnen.

Han var alldeles stel.

 

-gosh, im sorry! viskade jag och släppte taget om honom.


Han sa inget utan han la sig närmare mig och smekte min rygg ..och då...

Plötsligt pressades han läppar mot mina, han kysste mig en lång stund innan han kysste mig lätt på pannan och sa.

 

-goodnight, Jassie ..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Brown - 5 augusti 2013 14:41

Woho jag är tillbaka!.. heh..   Men ifall ni undrar vart fan jag har hållit hus.. har jag varit i italien.   NOPE..jag har varit hemma och ätit chips och kollat på anime. Men människor kolla in http://www.quotev.com/26936791 jag är hon och ...

Av Jasmine Brown - 22 juli 2013 01:05

Kapitel 10 skulle komma idag men när jag skulle publicera det så stod det att jag hade blivit utloggad..och fyfan vad sur jag blev, jag hade skrivit skit mycket och i flera timmar..Så..Jag har inte lust att skriva om det nu så vi får vänta på när lil...

Av Jasmine Brown - 20 juli 2013 22:37

Kapitel 9. ( ett litet kevin kapitel)     När jag sa hejdå till Louis sprang jag in till Ozzy och vi gick ut på en lång promenad till stranden. Jag tog med mig ett äpple bara för att jag måste tugga på något när jag är vid stranden.*Fniss* ...

Av Jasmine Brown - 20 juli 2013 22:01

Hej, idag komme en ganska viktig fråga som Alla ska svara på!   -Är du under tretton?-   Japp det var frågan, eftersom ...det kanske blir lite..ni vet..snusk någon gång i kapitlerna och jag vill verkligen inte skriva det ifall ni är tio eller...

Av Jasmine Brown - 20 juli 2013 02:20

Kapitel 8. (Världens konstigaste kapitel)   När jag vaknade kunde jag känna Nialls starka armar runt om mig. Så smidigt som jag kunde gick jag ifrån soffan och bort till min mobil som låg på bordet, utan att väcka killarna. Dock såg jag att...

Dagens outfit.

                Dagens outfit.

Presentation


Mitt namn är jassmine men kalla mig jassie.
Jag är 19 år och har precis flyttat till London.
(FF 1D)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vem tycker DU att Jassie ska falla för?
 Niall!
 Zayn!
 Liam!
 Louis!
 Harry!
 ingen, alla kan va vänner in the end c:

Gästboken

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

..

Black Moustache

Ovido - Quiz & Flashcards